Top menu

Workshops

Het maken van mooie foto’s gaat veel verder dan het hebben van een mooie camera. Waarschijnlijk heb je zelf een mooie (spiegelreflex)camera en herken je dit. Je hebt te maken met instellingen als diafragma, sluitertijd en iso. Maar ook moet je goed weten welke lens te gebruiken, kijken naar het licht, scherpstelpunt en scherptediepte bepalen, een goede compositie of kader zoeken, noem maar op. Wanneer je kinderen of volwassenen fotografeert moet je bovendien ook nog zorgen dat zij mooi op de foto gaan en hen eventueel aansturen. Soms ben je met zoveel verschillende dingen bezig en moet je aan zoveel denken, dat zodra je klaar bent om de foto te maken, het mooie moment alweer voorbij is. Zo zonde!

Leer (beter) fotograferen met Vink Academy!

Sinds 2012 help ik anderen leren fotograferen onder de naam Vink Academy. Op de website vind je er tientallen artikelen met fotografietips over o.a. het instellen van je camera, compositie, landschapsfotografie, portretfotografie, nabewerking met Lightroom, noem maar op! Ook kun je er het gratis het eBook ‘Alles over scherptediepte’ downloaden.

Naast de enorme hoeveelheid informatie op de site geef ik bovendien ook diverse (ééndaagse) fotografieworkshops voor zowel de beginnende, gevorderde als de professionele fotograaf. Zo leer je bijvoorbeeld in de workshop Basisfotografie in één dag om nooit meer de automatische stand te gebruiken en hoe je van een kiekje een topfoto kunt maken door te spelen met compositie, lijnen en belichting. In de workshop kinderfotografie gaat alle aandacht naar hoe je vrolijke, spontane en mooie kinderfoto’s kunt maken. In de workshop portretfotografie met bestaand/natuurlijk licht leer je te kijken naar het licht buiten en dit zo te kunnen gebruiken om stralende, frisse portretten te maken ongeacht het weertype. In de individuele workshop Lightroom leer je in een mum van tijd alle belangrijke functies van het programma kennen om je foto in de nabewerking nóg beter te maken.

 

 

error: